.

...
Σχόλια-επικοινωνία:gunaikablogspot@gmail.com



...

Τρίτη 15 Ιουνίου 2010

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ


Η καθημερινή ζωή στο γραφείο, συνήθως σας υποχρεώνει να συναναστρέφεστε διαφορετικές προσωπικότητες, γεγονός που μπορεί κάποιες στιγμές να σας κάνει τη ζωή πολύ δύσκολη. Εάν όμως με διορατικότητα διακρίνετε έγκαιρα τη λογική και τις προθέσεις τους, αυτό θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση αποτελεσματικά.

Αν και όλες μας προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε ένα αρμονικό περιβάλλον στο χώρο δουλειάς, δεν είναι σπάνιο φαινόμενο κάποιος ή κάποια συνάδελφος, να χαλάει αυτή την ισορροπία με προβληματικές συμπεριφορές. Προσπάθειες από κάποιους για υπονόμευση, εκφοβισμό ή κουτσομπολιά, είναι δυστυχώς συχνά φαινόμενα και μπορούν πολύ εύκολα να μας κάνουν το βίο αβίωτο.
Είναι γεγονός, ότι στον εργασιακό χώρο υπάρχουν διαφορετικοί τύποι προσωπικοτήτων και κάθε τύπος έχει μια ικανότητα που είναι κατάλληλη σε κάποιο συγκεκριμένο τομέα. Για παράδειγμα, οι δημιουργικοί άνθρωποι δείχνουν συνήθως κατανόηση και απαιτούν να τους αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο. Κάποιοι άλλοι χρησιμοποιούν το συναίσθημα για να επικοινωνήσουν με τους συναδέλφους τους. Αυτοί οι άνθρωποι θα βάλουν πάντα τον άλλον πάνω απ’ αυτούς. Όχι ότι δεν έχουν εγωισμό, αλλά διαλέγουν να τον βάλουν στην άκρη και να προσπαθήσουν να μπουν στη θέση του άλλου. Αυτοί οι άνθρωποι συγκρατούν τα συναισθήματά τους μέχρι εκεί που δεν αντέχουν άλλο και τότε έρχεται ή ένταση και η ρήξη, που ενδεχομένως να τους οδηγήσει και σε παραίτηση.

Αλλά πόσο εποικοδομητικό είναι, να εγκαταλείπετε τη δουλειά σας κάθε φορά που έχετε έναν συνάδελφο που σας οδηγεί στην παραφροσύνη; Και ποιος σας εγγυάται, ότι στην επόμενη επιχείρηση, δεν θα συναντήσετε ένα νέο προβληματικό συνάδελφο;
Το καλύτερο λοιπόν που έχετε να κάνετε είναι να μάθετε να ξεχωρίζετε τους δύσκολους τύπους και να τους χειρίζεστε κατάλληλα και αποτελεσματικά.
Ο στριμμένος. 
Αυτός ο συνάδελφος - τρόπος του λέγειν «συνάδελφος» βέβαια, αλλά τι να κάνουμε - εκπέμπει αρνητισμό στον εργασιακό χώρο. Υποχρεώνει τους γύρω του διαρκώς να παραπονιούνται και καταφέρνει να καταστρέφει την θετική ενέργεια των υπολοίπων συναδέλφων.
Αντιμετώπιση: Πολλοί συγγραφείς βιβλίων αυτοβοήθειας υποστηρίζουν τη δύναμη της ανθρώπινης θετικής σκέψης και θεωρούν πώς μπορείς να την χρησιμοποιήσεις προς όφελός σου. Ένας τρόπος λοιπόν συμπεριφοράς για τους αρνητικούς ανθρώπους στο γραφείο, είναι να γίνετε "ευγνώμων για αυτό που έχετε ή γι’ αυτό που είστε ". Ο άνθρωπος που είναι ευγνώμον, σκέφτεται θετικά, ενεργεί θετικά και οι άλλοι άνθρωποι γύρω του βλέπουν ένα ευτυχισμένο πρόσωπο που απολαμβάνει τη ζωή. Αυτή η κατάσταση, θα σας προφυλάξει από τον αρνητισμό του περιβάλλοντός σας. 
Ο κουτσομπόλης
Αυτή η κατηγορία ανθρώπων είναι μεγάλη πληγή για τους συναδέλφους που έχουν γύρω τους. Προκαλούν συχνά περιττούς καβγάδες, ανύπαρκτα προβλήματα και απρόβλεπτες καταστάσεις. Σε μερικές περιπτώσεις, κάθε μικρή προσωπική σας στιγμή που έτυχε να μοιραστείτε μαζί τους, μπορεί να διαστρεβλωθεί και να αποτελέσει θέμα συζήτησης στους υπόλοιπους συναδέλφους σας.

Αντιμετώπιση:  Ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπιστούν οι άνθρωποι που κουτσομπολεύουν είναι να τους αγνοήσετε και να μην ασχολείσθε μαζί τους. Όσο πιο λίγοι συμμετέχουν σε τέτοιου είδους συζητήσεις, τόσο λιγότερο πρόσφορο έδαφος βρίσκουν οι κουτσομπόληδες για να πουλήσουν «την πραμάτεια τους» και να δημιουργήσουν θέματα εκεί που δεν υπάρχουν.
Ο υπονομευτής 
Φυσικά και δεν θα είχατε κανένα πρόβλημα στην περίπτωση που κάποιος συνάδελφός σας θα ήταν πρόθυμος στο να σας εξηγήσει κάποιες λεπτομέρειες που αφορούν τη δουλειά σας. Εάν όμως αυτή η προθυμία μετατραπεί σε προσπάθεια να σας επιβληθεί και να σας καταπιέσει, τότε τα πράγματα παίρνουν μια άλλη τροπή.
Αντιμετώπιση: Βασικός κανόνας - όταν αναλαμβάνετε μια νέα δουλειά – είναι να ξεκαθαρίζετε με τον προϊστάμενό σας το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας. Έτσι, θα είναι πολύ εύκολο για σας, να γνωρίζετε και το σύνολο των υποχρεώσεών σας. Μόλις λοιπόν κάποιος αρχίσει να σας φορτώνεται για δουλειές που δεν είσαστε υποχρεωμένη να εκτελέσετε, κρατήστε αποδείξεις των πιέσεων αυτών και σε δεδομένη στιγμή ρωτήστε τον προϊστάμενό σας  εάν θα πρέπει να τις εκτελέσετε. Μ’ αυτό τον τρόπο, θα βγείτε αλώβητη από τη δύσκολη θέση και επιπλέον θα ξεφορτωθείτε τον κακόβουλο συνάδελφό σας.
Ο φωνακλάς 
Το να εκφράζεις τα συναισθήματά σου είναι καλό, αλλά όταν κάποιος δεν το κάνει με μέτρο, τότε τι γίνεται ;
Αυτή η κατηγορία ανθρώπων, παίρνει τα πάντα προσωπικά, και αντιδρούν με ένταση και φωνές, κάθε φορά που κάποιος κάνει κάτι λανθασμένα.

 Από την άλλη, έχουν τη συνήθεια να κουβαλάνε τα προσωπικά τους προβλήματα στο χώρο δουλειάς τους. Εάν για παράδειγμα κάποιος τσακώνεται στο τηλέφωνο με την σύντροφό του, όλοι στο γραφείο θα ακούσουν με κάθε λεπτομέρεια τον καβγά.
Αντιμετώπιση:  Φυσικά και είναι όμορφο να μοιράζετε κανείς με άλλους ανθρώπους τις χαρές και τις λύπες του. Αυτή η συμπεριφορά, φέρνει κοντά τους ανθρώπους και εύκολα ο ένας μπορεί να βοηθήσει και να συμπαρασταθεί στον άλλον. Αλλά σ’ αυτή την περίπτωση, εάν δεν υπάρχει μέτρο, τα αποτελέσματα θα είναι εντελώς αντίθετα. Λίγο - πολύ όλοι μας έχουμε κάποια προβλήματα και φυσικά ο καθένας μας θεωρεί ότι το δικό του πρόβλημα είναι πολύ περισσότερο σημαντικό από αυτό του συναδέλφου μας. Γι’ αυτό λοιπόν είναι καλύτερα να ελέγχουμε τις αντιδράσεις μας και να απομακρυνόμαστε από τις εντάσεις.
Ο κοπανατζής
Ο συνάδελφός αυτού του τύπου, διαρκώς καθυστερεί κι έτσι υποχρεώνεστε να δουλέψετε περισσότερο για να ολοκληρωθεί η δουλειά του τμήματος στο οποίο απασχολείστε. Το χειρότερο δε είναι, ότι συνήθως δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του και με ψεύτικες δικαιολογίες «παραμυθιάζει» τους προϊσταμένους του.
Αντιμετώπιση: Καταστάσεις τέτοιου τύπου, έχουμε όλες μας λίγο πολύ αντιμετωπίσει, ιδιαίτερα σε εταιρίες που η δομή παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας του συστήματος λειτουργίας, δεν είναι σφικτή και επιτρέπει τέτοιου είδους παρατράγουδα. Σ’ αυτή λοιπόν την περίπτωση, εφόσον έχετε συνειδητοποιήσει ότι ο «καλός συνάδελφος» είναι εκ πεποιθήσεως λουφαδόρος, παραμερίστε το συναίσθημα που μέχρι εκείνη τη στιγμή σας οδηγούσε στο να τον καλύπτετε και να τον ανέχεστε και λειτουργήστε πιο τυπικά, δείχνοντάς του έτσι ότι πλησιάζει η ώρα που θα εκτεθεί ανεπανόρθωτα. Ίσως μ’ αυτό τον τρόπο να τον βοηθήσετε και φυσικά θα σταματήσετε να είσαστε το θύμα του.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...